Firemní fotky jsou důležitý. Ukázat, jak to u vás vypadá, a že jste cool, protože máte fotbálek. A taky, že to myslíte vážně, takže přidáte pár fotek z meetingu v zasedačce. Co je ale pro nás jako vývojářské studio úplně nejdůležitější, jsou samozřejmě lidi. A protože náš slogan “krásní lidé, krásné appky” není jen slogan, zhmotnili jsme ho i v podobě fotek.
Portréty vedení nebo team leaderů pro média, nabídky, fotky speakerů k meetupům a další důležité materiály jsme si většinou nechávali fotit od profesionálních fotografů. To je sice jistota z pohledu kvality výstupu, ale taky velká bolest z pohledu organizace (a udržitelnosti) – dát dohromady termín, kdy bude moct větší počet lidí, je úkol klidně na půl roku. A taky jsem si usmyslel, že chci, abychom hezkou profilovku měli úplně všichni.
🤔 Proč?
Nejklíčovější částí naší mise je partnerství. Partnerství vzniká mezi lidmi – mezi lidmi z týmu klienta a lidmi z našeho týmu. A když takové partnerství chceme prodat, tak je fajn ten tým ukázat a to se s kolekcí náhodných selfíček z výtahu nebo z dovolené dělá blbě.
Kromě důstojné reprezentace týmu jsem měl ale ještě jeden cíl. Co nejvíce vtisknout do fotek náš brand, aby každý, kdo jen letmo zahlédne profilovku našeho člověka na sociálních sítích, na webu, v mailovém klientovi nebo kdekoliv jinde ani sekundu nepochyboval a okamžitě mu naskočilo Ackee. Takovu fotku ve stylu: řekni mi, že pracuješ v Ackee bez toho, abys mi řekl, že pracuješ v Ackee. Budování brand awareness naprosto nenásilně a navíc (skoro) zdarma.
👀 Jak?
Jak jsem už psal v úvodu, profi fotograf úplně ideálně nefunguje ani pro vybranou skupinu klíčových lidí, natož domlouvat focení celé firmy a o trvale přicházejících nových lidech nemluvě. Takže jsme hledali dlouhodobě udržitelnou cestu, tedy způsob, jak si fotky kvalitně a efektivně udělat sami. Bylo to překvapivě docela jednoduché. Ne asi, když má člověk kolem sebe ty správné lidi. 😏
V první řadě náš šéfdesignér Roman do puntíku zhmotnil moji představu: Jednoduchý čistý portrét, bílé tričko, bílé pozadí, k tomu výrazné barevné nasvícení a za postavou v postprodukci přidaný „digitální stín“. Z kombinace rozpixelovaného stínu a barev jasně křičí Ackee brand, aniž by někde lacinně v rohu bylo např. logo, a zároveň to dělá fotku neotřelou, odvážnou a opravdu originální. Barev jsme použili hned několik. Jednak každému člověku sedí a sluší jiná barva a jednak jsou všechny fotky stejné, ale přitom jiné.
S technikou nám pak pomohl můj kamarád Jarin z SB Films, který poradil, co nakoupit (foťák, objektiv, stativ a 2 světla), kam to postavit a jak to nastavit, a bylo vyřešeno.
✅ Výsledek
Během pár minut v zasedačce postavíme naše mini studio, cvakneme 4 nové lidi klidně společně s pár dalšími, co se od minule ostříhali a chtějí novou fotku. Za hodinu je hotovo. Finanční náklady jsou zanedbatelné a výstup přesně takový, jaký potřebujeme.
Kromě tohoto účelu se mi tak navíc plní ještě jedno přání: otevřít linkáč nebo Google a tam vidět tapetu fotek lidí, kde je na první dobrou jasný, že jsou z Ackee. A to se nám daří. Do budoucna z fotek možná uděláme pexeso, kdo ví. 😄 Každopádně pokud toho chcete být součástí a mít taky takovou fotku, koukněte na kariéru.