Jak jsme dělali appku pro banku
V Ackee máme za sebou hodně projektů, ale pro banku jsme vyvíjeli aplikaci poprvé. Byla to pro nás skvělá příležitost a zkušenost. V čem se práce pro bankovní sektor lišila, na co jsme se museli především zaměřit a jak to nakonec dopadlo – o tom jsem se pobavila s naším projekťákem Ladislavem Moravcem.
Láďo, jak jsme se vůbec ke spolupráci s německou bankou Grenke dostali?
Jeden náš dlouhodobý partner v Německu nás oslovil, zda bychom na tomto projektu nechtěli pracovat. Měl s námi dost pracovních zkušeností a věřil, že jsme dostatečně kompetentní to zvládnout.
Začínalo se analýzou a proof of concept aplikací, na jejímž základě se Grenke rozhodlo jít do implementace celé aplikace.
Zatím jsi měl zkušenost s prací především pro startupy, tak jaké bylo najednou dělat na bankovní aplikaci?
Byla to trošku změna, protože zde nebyl jen jeden člověk, který by o všem rozhodoval a měl hlavní slovo. Vždy se muselo vyjádřit hodně lidí, ať šlo o jakéhokoliv rozhodnutí. Zároveň bylo nutné dodržovat veškerá pravidla vedení projektu.
Termíny, odhady a příprava prezentací naší práce musela být vždy precizní. Zároveň bylo od začátku jasné, že musíme věnovat extra péči bezpečnosti a testování.
Jak takové testování probíhalo?
V první fázi se připravily testovací scénáře, kterých bylo přes 350. Ty se samozřejmě průběžně ještě rozšiřovaly. Poté náš tým testerů zkoušel jak funkčnost aplikace, tak bezpečnostní rizika – takže testovali (simulovali) napadení systému různými způsoby (např. man in the middle).
Muselo se během vývoje řešit něco, s čím náš tým neměl žádnou zkušenost?
To bych ani neřekl, ale na bezpečnost, konkrétně databází a šifrování, jsme se museli hodně zaměřit. Naše navržené řešení jsme probírali s externím konzultantem, který řeší bezpečnost aplikací v bankovním sektoru. Po potvrzení správnosti návrhu jsme se mohli pustit do vývoje.
Aplikace je už hotová, kdybys měl vypíchnout její hlavní přednosti, jaké to budou?
Určitě jednoduchost. Uživatel si vytvoří daný čárový kód pro výběr nebo vložení hotovosti během dvou kliknutí. Aplikace neobsahuje žádné zbytečné funkce navíc, a tak by to mělo být.
O aplikaci Grenke Cash
Aplikace umožňuje klientům banky Grenke výběr nebo vklad hotovosti, aniž by museli hledat bankomat. Stačí, když si v aplikaci vygenerují kód na příslušnou částku, najdou na mapě nejbližší partnerský obchod (třeba drogerii dm) a transakci uskuteční tam. Pokud se chcete o projektu dozvědět více, přečtěte si naši case study na webu.