Když se (ne)daří aneb 10 nejlepších backenďáckých hlášek
Možná to znáte. Klient na telefonu, projekt v plamenech, panika, zmar a jediný, kdo může situaci zachránit, je vývojář.
Tedy oprava – klient na telefonu, projekt v plamenech, panika, zmar a jediný, kdo může situaci zachránit, jste vy. A ať už z nepozornosti, naivity či pohodlnosti, občas asi každému z nás “ujede” odpověď, která je všechno, jen ne to, co by váš kolega, natož klient, chtěl slyšet. A takových situací je více: Meetingy, statusy, odhady… Při každé příležitosti se prostě najde někdo, kdo bezelstně prohlásí:
- Omylem jsem smazal produkci.
- Už jsme to spravili, ale není to ještě nasazený.
- Je to opravený, jen to nejde zbuildit.
- Má to fungovat i na produkci?
- Je to jako Uber pro psy.
- Funguje to, ale nevím proč.
- Takhle jsme to dělali vždycky.
- Tohle zrovna psal Michal a musím říct, že nevim.
- Hele nevim, z backendu to chodí dobře.
- To nejsou bugy, jen málo vyspecifikovaný fíčury.
V rámci přípravy na každoroční firemní večírek jsme si s kolegy na konci minulého roku tyhle hlášky (a hodně dalších) sepsali a pro pobavení z nich vytvořili “Developer as a service” – online službu, která simuluje odpovědi vývojáře na libovolný problém, který potřebujete vyřešit. Doporučujeme jako odreagování nebo wallpaper. Na našem vánočním večírku to fungovalo. :)