[email protected]
Přichází nová služba, která zákazníkům umožňuje nechat si doručit objednané zboží přímo do kufru jejich auta. Technické řešení pro tento netradiční způsob dopravy jsme zpracovali na základě zadání digitální divize ŠKODA AUTO DigiLab. Ta se rozhodla inovativní projekt otestovat ve spolupráci s dvěma největšími tuzemskými hráči na poli e-commerce – Alzou a Rohlíkem.
Android aplikaceiOS aplikaceWebDesignBackend
Delivery
Pro pilotní projekt potřebovala ŠKODA AUTO DigiLab mobilní appku a modulární servisní backend. Ten musel fungovat na principu snadno rozšiřitelné stavebnice, aby bylo možné do systému začlenit nové partnery a případně i služby. Stěžejní přitom bylo zajistit plynulou komunikaci backendu s API partnerů pro sběr a poskytování informací o dostupnosti vozu.Naším úkolem zároveň bylo vytvořit nativní mobilní aplikace pro zákazníky i kurýry, které umožní vozidlo ovládat na dálku při zachování maximální bezpečnosti všech zúčastněných stran.
Pilotní projekt (backend i frontendy) jsme ve zkušební fázi nejprve otestovali interně s vozidly zaměstnanců DigiLabu, Alzy a Rohlíku. Vytvořili jsme nativní mobilní aplikaci pro Android a iOS, která má dvě tváře – jednu pro koncové uživatele, druhou pro kurýry. Maximální možnou bezpečnost při předávání dat mezi backendy a poskytování služby jako takové zaručuje šifrovaný přenos dat a striktní přístupový management.
Jak systém funguje v praxi? Zákazník si objedná zboží v internetovém obchodě a jako způsob dopravy zvolí dodání do kufru. Kurýr následně získá přesnou polohu a jednorázový zabezpečený přístup do vozu zákazníka v předem určeném časovém intervalu. Pomocí aplikace kufr odemkne, zboží zde uloží, vyfotí, vůz opět zamkne a pošle zákazníkovi notifikaci o úspěšném doručení zásilky.
Zákazník vybere zboží,
zvolí dodání do kufru
a potvrdí polohu vozu.
Dopravce získá polohu,
kurýr omezený přístup,
zboží uloží a vyfotí.
Zákazník obdrží notifikaci: Zásilka úspěšně doručena!
Zákazníkovi služba umožňuje kontrolovat stav objednávky, měnit čas jejího doručení, přidávat je do kalendáře, zobrazit polohu vozidla na mapě, dostávat upozornění o doručení zásilky a ohodnotit jeho průběh. Konkrétnímu kurýrovi pak aplikace poskytuje možnost vozidlo v pevně daném časovém slotu snadno lokalizovat, zablikat světly, ověřit vložením SPZ, jednorázově odemknout a zamknout, ale také přerušit doručování a nahlásit problém v případě nestandardní situace.
Maximální bezpečnost při poskytování služby zaručuje systémová certifikace, nezávislé testování třetí stranou, nejnovější bezpečnostní standardy v oblasti IT a automotive a v neposlední řadě také spolupráce pouze s autorizovanými partnery s pojištěním dopravy. Zákazníci se tak mohou spolehnout, že doručení zásilky proběhne naprosto hladce.
“Tým zapálených profesionálů, kteří jsou vždy připraveni vrhnout se do práce a pomoci s našimi projekty.”