Dostat se do Ackee je těžší než na Harvard
Letošní rok byl bez sebemenších pochyb náročný. V Ackee nám přálo štěstí a rok se povedl navzdory pandemii. Dosáhli jsme na ambiciózní cíl: obrat 100 mil. Kč, což představuje růst oproti minulému roku o 25 %. Přitom se nám podařilo udržet marži nad obvyklým agenturním průměrem 20 %. Pro klienty jsme spustili projekty s globálními ambicemi FlashSport a FlashNews, videotéku pro miliony diváků skupiny CME nebo krásnou a užitečnou aplikaci pro Světový fond na ochranu přírody (WWF). Dobrovolně jsme pomáhali platformě Covid19CZ, finišujeme aplikace pro 3. lékařskou fakultu UK pro rychlejší a přesnější rozhodování lékařů při práci s krizovými stavy pacientů, podpořili jsme nejeden český a jeden německý neziskový projekt. Nic z toho by přitom nebylo možné bez pečlivě vybraného týmu, který se letos opět o něco rozrostl.
Krizový rok s koronavirem
Letos poprvé jsme měli oprávněné obavy z velké krize související s epidemií Covidu19. Reagovali jsme rychle, zavedli preventivní opatření a situaci vyhodnocovali každý den. Měli jsme štěstí, ale štěstí přeje připraveným. Zvládli jsme velice dobře přechod na 100% home office. A to i díky tomu, že máme stabilní tým, který spolu pracuje dlouho, a jednotný technologický stack. Také jsme zefektivnili komunikaci (nejen) na Slacku a aplikovali užitečné tipy pro práci na dálku, se kterými neustále přicházelo naše HR oddělení. O všech zásadních rozhodnutí jsme informovali celou firmu prostřednictvím videokonferencí. Velké poděkování patří také našim klientům, kteří zachovali klid a umožnili nám projekty společně dokončit.
Projekty pro velké hráče
Po roční spolupráci s týmem LiveSportu jsme spustili bleskové sportovní zpravodajství FlashSport a jeho mladšího brášku FlashNews zaměřeného na obecné zpravodajství. Oba projekty mají globální ambice hlavního produktu FlashScore (90 mil. uživatelů).
Do aplikace pro Světový fond na ochranu přírody (WWF) jsme se zamilovali na první pohled. Nejen, že je krásná, ale pomáhá chránit mnoho vzácných živočichů v Greifswaldském zálivu v severním Německu.
Pro skupinu CME jsme spustili videotéku pro miliony diváků televizních stanic v České Republice, na Slovensku, v Rumunsku a Bulharsku.
J&T Banka si nás vybrala jako dodavatele mobilního internetového bankovnictví. Bude to rozsáhlý projekt, náročný na bezpečnost a integraci mnoha systémů. Začali jsme poctivým UX researchem a na aplikace se můžete těšit na přelomu roku.
Navázali jsme spolupráci s japonskou finanční skupinou Toranotec. Aplikace MoneyStep umožní fyzicky aktivním lidem získat body pro investování v jejich platformě. V tomto roce máme v plánu ještě více společných projektů.
Neziskové projekty a dobro
Na jaře zasáhla svět pandemie koronaviru a stovky dobrovolníků v České republice začali pracovat na aplikaci eRouška pod hlavičkou platformy Covid19CZ. Na aplikaci jsme vypracovali nezávislé posudky díky naší spolupráci s Fakultou informačních technologii ČVUT. Ty dokazovaly, že aplikace neodesílá osobní data uživatelů, a napomohly kladnému přijetí ze strany veřejnosti. Aplikaci převzalo Ministerstvo zdravotnictví a dnes ji používají stovky tisíc lidí.
Pro 3. lékařskou fakultu UK jsme za extrémně krátkou dobu naprogramovali aplikaci Krizové stavy v medicíně. Aplikace pro zdravotní sestry a lékaře pomáhá v rozhodování, jak se zachovat v případě akutního ohrožení pacientova života.
Také jsme se v tomto roce rozhodli opakovaně podpořit neziskovky, které dělají úžasnou, ale hlavně velmi potřebnou práci. V ČR jsme si vybrali projekt Do práce na kole, který podporuje alternativní způsoby dopravy ve městech. V Německu jsme prostřednictvím deníku Tagesspiegel (425 tis. sledujících na Twitteru) z několik desítek přihlášených vybrali projekt ToxFox, který má přes 500 000 uživatelů. Podobně jako v české aplikaci Bez Andreje si zde pomocí čárového kódu můžete zjistit obsah škodlivých látek v produktech.
Na Vánoce jsme pak připravili výzvu Smysluplné Vánoce a mezi 3 neziskové organizace rozdělili 159 000 Kč.
Interní projekty s přesahem
Kromě klientských a dobročinných projektů neustále vylepšujeme našeho správce hesel Passwd, který využívají již desítky zákazníků od Severní a Jižní Ameriky až po Rusko. Současně zdokonalujeme také nástroj pro správu nákladů a sofistikovaný reporting Expenses, který interně používáme denně, ale komerční ambice s ním zatím nemáme.
Předávání know-how
Již řadu let přednášíme na FIT ČVUT bakalářský předmět Databázové technologie pro Big Data a bakalářský a magisterský předmět Programování pro iOS. Letos si téměř celý iOS tým rozdělil témata a nahrával videa, které jsme poskytovali studentům. Celý předmět jsme učili on-line. Obdobně team leader David Bilík přednášel v předmětu zaměřeném na Android.
V rámci sdílení know-how zveřejňujeme také vybrané projekty a počet našich open-source balíčků se neustále zvyšuje. Zájem komunity předčil naše očekávání, a tak jsme Ackee open-source projektům nadělili krásný web.
Czechitas jsme pak pomáhali s jejich Digitální akademií, která byla tentokrát zaměřená na frontendové technologie.
Mezinárodní ocenění
Tento rok se opravdu zadařilo i na mezinárodním poli. S aplikací Bundestag jsme se stali vítězem mezinárodní soutěže German Brand Award pořádané prestižní německou organizací German Design Council a k Annual Multimedia Award tak přidali další ocenění.
Tradičně jsme se umístili v mezinárodní soutěži Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, ale také se zařadili mezi 500 nejrychleji rostoucích firem v regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika).
Začali jsme pečovat o náš profil v globálním katalogu nejlepších B2B dodavatelů Clutch, aby naše práce byla více vidět i mimo naši bublinu. Po roce jsme získali hned 4 ocenění a zařadili se tak mezi nejlepší IT agentury na světě.
Dle The Manifest jsme 4. nejlepší agenturou na vývoj mobilních aplikací v celém Německu.
Vysoká laťka a výjimečný tým
I letos jsme mírně rostli a je nás už okolo sedmdesáti. Z 713 zájemců o práci v Ackee jsme přijali pouhých 15. O acceptance rate 2,1 % vtipně naše HR Kateřina Kebzová prohlásila, že dostat se do Ackee je těžší než na Harvard (acceptance rate 4,7 %). 🙂 Fluktuaci jsme v tomto roce měli 12,5 %, což je mezi IT agenturami naprosto skvělé číslo.
Plány na rok 2021
Možná to bude znít prostě, ale budeme moc rádi, když lidi u nás budou tak spokojení jako doposud, protože náš business je hlavně o tom nejlepším týmu. A samozřejmě chceme i dál pracovat na těch nejambicióznější projektech a pro ty nejlepší klienty.
Výhled na rok 2021 vidíme poměrně pozitivně. Masivně nastupuje trend digitalizace ve všech odvětvích. A díky našemu působení na mnoha světových trzích si opravdů můžeme vybírat ty nejzajímavější projekty. Obrat očekáváme 115–130 mil. Kč při udržení podobné ziskovosti. Navzdory letošní krizi věříme, že nadcházející rok bude dobrý, a opět uděláme maximum pro to, abychom tento cíl společně naplnili.