Aplikace pro Bundestag od Ackee sbírá ocenění aneb Jak uspět na německém trhu
Když jsme si v roce 2016 dali za cíl prorazit na německém trhu, věděli jsme, že bez silné reference se neobejdeme. Nakonec se nám to podařilo díky prestižní zakázce na aplikaci pro německý Bundestag, která nyní získala ocenění v soutěži Annual Multimedia Award. Co však tomuto úspěchu na vysoce konkurenčním německém trhu předcházelo?
Cena Annual Multimedia Award se rozdává již od roku 1996. V letošním roce jsme obdrželi ocenění v jedné z pěti soutěžních kategoriích a získali stříbrnou medaili v kategorii App. V našem německém tažení je však toto umístění jen příjemnou třešničkou na dortu, která nám otevírá další možnosti. Za dosavadní úspěch nicméně vděčíme mnoha dalším faktorům.
Když se ohlédneme zpět, tak kromě zmíněného ocenění nám velmi pomohla mediální publicita. Velké ohlasy vyvolaly především články v technologickém magazínu Heise, kde nás paradoxně vůbec nešetřili. Na základě rozhovoru v březnu 2018, kde jsem (po vítězství v tendru) sdělil pouze orientační datum spuštění aplikace, vydali po jejím skutečném spuštění v roce 2019 článek s rýpavým titulkem „Osmiměsíční zpoždění: Nová aplikace pro Bundestag je hotová“.
Přes počáteční snahu se této zavádějící informaci bránit jsme nakonec usoudili, že nemá smysl s magazínem diskutovat, protože to cenné, co po čase zůstane, je backlink z prvního článku odkazující na náš blog post. Naše strategie budování zpětných odkazů hrála zásadní roli a díky tomuto online PR jsme ve výsledcích vyhledávání poskočili o několik desítek pozic výše, kde je v Německu poměrně našlapáno.
“Bundestag efekt” se samozřejmě projevil také při osobních setkáních s potenciálními klienty, kde nám tato reference pomohla získat zakázky od firem jako Audi Denkwerkstatt, Simplifa nebo Klick-Tipp. Vítězství v soutěži Annual Multimedia Awards 2020 je tedy pěknou tečkou za projektem Bundestag, ale naše práce tím zdaleka nekončí.